Se belysing från Visual Comfort här!

Vanliga frågor

Öppettider

Vilka är era öppettider?

Vårt showroom är öppet måndag-fredag 11.00-18.00 samt lördagar 11.00-16.00 och kundtjänst samma tider! Du kan besöka oss på plats, maila eller ringa oss så svarar vi så fort som möjligt!

Ordrar och frakt


Vad betyder era olika leveranssätt?

 - Hämta i butik
Om du har möjlighet att komma till vår butik i Stockholm på Sturegatan 20 så går det bra att hämta upp din order under          våra öppettider. Du meddelas då via mail eller telefon. 

- Postnord
Paketet levereras till närmsta postnords-ombud. Du meddelas via sms och/eller mail när ditt paket är påväg och när det är redo att hämtas. 

- Express 
De flesta av våra tapeter och tyger går att beställa med express. Våra leverantörer skickar då varan med expressfrakt till vår butik, som vi sedan skickar ut till närmsta postnords-ombud. Kontakta oss gärna för att få mer information. 

Till vilka länder levererar ni till?
Vi levererar våra produkter över hela världen!

Vad kostar det att skicka varor inom Sverige?
För våra mindre produkter samt tapeter och tyger har vi fri frakt i hela landet! För större möbler kan fraktpris variera och det är bara att skicka iväg en förfrågan till info@brittfurn.se för att få ett pris.

Vad kostar det att skicka varor utanför Sverige?
För våra mindre produkter samt tapeter och tyger baseras fraktpriset på vilken vikt ordern har. Summan kommer att visas i kassan. För större möbler kan fraktpris variera och det är bara att skicka iväg en förfrågan till info@brittfurn.se för att få ett pris.

Var är mitt paket?
Kontakta oss via info@brittfurn.se eller 08-661 70 80 så förser vi dig med en spårningslänk.

Varför får jag inget kollinummer när jag väljer "hämta i butik"?
Har du beställt ditt paket med tjänsten (hämta i butik) så får du inget spårbart kollinummer, du får dock ett trevligt samtal eller mail när ditt paket är klart att hämtas i butiken.

Kan jag ändra/komplettera min beställning efter den blivit lagd?
Med lite tur går det att ändra beställningar, men viktigt att du hör av dig så fort som möjligt. Det går alltid bra att komplettera dina beställningar.

Hur levereras min order?
Om man inte valt att hämta i vår butik så skickas tapeter och tyger, samt mindre produkter, med Postnord och kan hämtas ut vid ombud. Leverans av större varor sker efter en överenskommelse mellan dig och Brittfurn.

Retur och reklamation


Hur fungerar returer hos er?
Alla produkter förutom de möbler som finns i vårt showroom är beställningsvaror och går således inte att returnera till våra huvudleverantörer. För de varor som inte är beställningsvaror gäller 14 dagars öppet köp från det att du fick varan i besittning. För mer information och för att se vilka varor som täcks av ångerrätten, vänligen se våra köpvillkor.

Mitt paket var skadat när jag tog emot det, vad gör jag?
Om din order anländer skadad eller om du upptäcker ett fel med ordern så måste du höra av dig till oss innan du returnerar paketet. Retur får inte ske förrän en överenskommelse med Brittfurn har skett.

Sortiment


Jag hittar inte en tapet eller tyg av ett varumärke ni säljer, kan det finnas ändå hos er?
Ja det är mycket möjligt! Vi har tillgång till alla produkter som vår våra leverantörer erbjuder. Om det är någon produkt som du inte hittar, vänligen kontakta oss, så ser vi till att du får tag på produkten som du önskar dig. Vänligen kontakta oss på antingen +46 (0)8 661 70 80 eller info@brittfurn.se.

Hur vet jag hur många rullar av en tapet jag behöver?
Vid varje tapet vi säljer så finns det en funktion som heter “Tapetkalkylatorn”. Genom tapetkalkylatorn så kan man skriva in de mått på rummet som ska tapetseras och där räknar kalkylatorn ut hur många rullar som behövs. Notera dock att detta bara är en ungefärlig beräkning och vi rekommenderar alltid att råda med en målare för att vara på den säkra sidan. För en mer exakt uträkning, tveka inte att kontakta oss på +46 (0)8 661 70 80 eller info@brittfurn.se.

Stämmer era bilder med färgerna på produkten i verkligheten?
Vi kollar alltid våra bilder mot verklig vara för att säkerställa att färgen stämmer med det som visas på hemsidan. Eftersom färgen kan skilja sig beroende på vilken skärm man har kan man ibland uppleva att produkten har en annan nyans än vad som visas på skärmen. När det gäller tapeter och tyger så rekommenderar vi därför att först köpa ett klipprov!

Finns alla varor på hemsidan även i er butik?
I vårt showroom har vi ett urval av möbler och belysning samt en mängd prover på tapeter, tyger och andra material. Tyvärr har vi inte möjlighet att ha alla produkter i vår butik men kontakta oss gärna om du letar efter en specifik produkt för att ta reda på om den finns i butik.

Inredningstjänster


Jag funderar på att göra om hemma och undrar vilken hjälp jag kan förvänta mig av er?
På Brittfurn ser vi inga projekt som för små eller för stora. Vi jobbar med allt från designkoncept till skräddarsydda möbler och totalrenoveringar. Läs gärna mer om våra Inredningstjänster. 

Övriga färger


Jag hittar fortfarande inget svar till min fråga, vad gör jag nu?
Ingen fara, vi hjälper dig gärna! Vänligen kontakta oss nedanför så hjälper vi dig så snabbt som möjligt. Välkommen till Brittfurn!